Onsdag 101110

Gokväll!

Jag har varit urusel på att uppdatera de senaste dagarna detta beror på att jag har varit jättemegasuper-förkyld... Jag har jobbat och så ändå men på kvällen har jag varit helt utslagen och somnat runt 20 varje kväll sen i söndags - idag känner jag mig dock aningens bättre och har börjat fundera på flickornas kalas till helgen, 2 år redan - galet. Jag har beställt mat men har tänkt att jag ska göra tårtorna själv - problemet är att jag har aldrig gjort tårta och behöver tips! Jag läste precis Marias blogg och Noah hade haft 3 olika tårtor så jag hoppas på tips därifrån...! :-) Jag är inget fan av grädde så helst ska det vara med ngn form av mousse (osäker på den stavningen...).

Har äntligen hittat en ordentlig vinterjacka till Era.



Vildas hittade jag för ett tag sen, eftersom hon är ganska liten kan man fortfarande handla på babyavdelningen till henne. :-)


Flickorna har just nu en Pippi-period och jag har därför köpt varsin klänning med Pippi på som de ska få ha på sig på sin födelsedag - kan berätta att Era kommer visa upp Pippi hela dagen, men det får man ju ta när det faktiskt är deras dag!! :-) Har dessutom köpt Pippiballonger och muggar!

Nu får det bli en kopp kaffe så att jag kan hålla mig vaken till Greys :-)

Imorgon är det en månad kvar till bröllopet - LÄNGTAR!

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej!

Bara 1 månad!!!! Såå spännande. Jag kan ju säga att jag vet precis hur du känner dig;-)

Noah är också inne i en Pippi period nu tack vare Bus:-) Han ska se på sina Pippi filmer hela tiden och jag har köpt en Pippi tröja som han älskar:-)Det först han säger när han kommer till Bus är Pippi.. hihihi ja de är för goa våra små barn.

Jag har ett bra tips till dig om du inte gillar grädde så mycket. Den bruna tårtan jag hade gjort är en vanlig sockerkaksbotten-tårta med vaniljkräm och mosade frysta hallon i(blandat med lite vispad grädde), ovanpå hade jag Dumlefluff som är så himla gott(om man är ett godismonster som jag är då alltså:-) )Dumlefluff är iofs grädde men det smakar mest dumlekolor. Denna tårta är super enkel att göra och man kan dekorera den som man vill. Trots att Dumletårtan var god så var rice crispies tårtan med en gudomligt god kräm i helt klart min favorit. Denna hade jag dock vanlig grädde i, men istället för att göra som jag gjorde så kan man ju lägga dubbla bottnar och ha krämen och lite grädde emellan dem och sedan smälta choklad och ringla ovanpå den översta bottnen. På så vis så blir det ju inte jättemycket grädde:-)

Lycka till med kalaset!

Kram kram

2010-11-10 @ 19:42:20
URL: http://noahsmamma-maria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0