Gästblogg – Ur Manlig Synvinkel

Efter månaders tjat blev det äntligen verklighet – Jag har tillåtits att Gästblogga! Med två veckor kvar till det stundande bröllopet och med allt som skrivits därom, kände jag att det var dags att få fram lite manliga synpunkter. Titeln på mitt blogginlägg är givetvis delvis tagit från en film om James Bond, men där slutar väl likheterna oss emellan i övrigt…

 

Nu börjar det dra ihop sig. Fast med tanke på att vi startade vår planering och våra förberedelser i samtid med Jesu födelse, så känns det faktiskt som att vi har koll på det mesta. Förutom en sak då naturligtvis – VÄDRET!

 

Då jag anser mig själv vara ett kontrollfreak av stora mått kan jag säga att det är ganska frustrerande att inte veta om vi måste åka bil, släde eller längdskidor till Svedala. Dessutom har vi bokat ett band som ska ta sig från Limhamn till Erikslund, så vad hittar man på om inte de kan ta sig fram? Förvisso kan min gode vän, tillika den kommande toastmastern, Stefan Mårtensson säkert plocka fram ett antal skivor med Roxette och Gyllene Tider för att bidra, men jag vet inte om det blir detsamma…!

Nåja, nu ska man inte måla fan på väggen, det är två veckor kvar och mycket kan fortfarande… hända… ehh… ja… det kanske kan snöa ännu mer!?

 

Till sist vill jag bara informera mina kommande två (?) läsare att vårt bröllopsdatum i historien, d.v.s. den 11/12, kommer att delas med Burkina Faso som firar sin nationaldag då. Vi får uppvakta varandra framöver.

Dessutom förklarade Tyskland och Italien krig mot USA detta datum 1941. Eller vad sägs om att Nils Ferlin föddes den 11/12 år 1898?

Med tanke på allt ovanstående kuriosa kommer det bli en baggis att minnas detta datum för all framtid!

Sådär, nu har jag haft min chans på bloggen – och säkert missbrukat den – och passar därför på att tacka för mig och i god förtid önska en God Jul och Ett Gott Nytt År!

 

/Johan

 


Kommentarer
Postat av: Louise

Ja Johan

Det e ju du och bara du som skriver så... Men trots allt e det ju den personen som din blivande blivit förälskad i och det e ju dig hon älskar... Jag tycker du ska starta en egen blogg.. Du e ju nästan lika duktig som din fru på att skriva. Sen innehållet kan vi ju fundera lite över. Men som sagt det e ju du och jag som e lika varandra. Så jag kommer ju och läsa din blogg, när du väl startar den.



Sköt om er hälsa frun och mina barn Kram

2010-11-27 @ 12:54:55
Postat av: Åsa

Hahaha kul läsning! Jag tycker också att du ska starta en blogg Johan!! Lycka till med vädergudarna så ses vi på längdskidorna den 11/12 =)

2010-11-27 @ 13:10:39
Postat av: Fantastiskt imponerad av ditt språkbruk och känslan för detsamma!!

2010-11-27 @ 14:37:33
Postat av: CÖ

Om man bestämmer sig för vinterbröllop är ju risken ganska stor att det finns snö :-) På något sätt löser sig säkert allt på bästa sätt.

2010-11-27 @ 16:47:15
Postat av: Mia

Kul att läsa din text Östis! Börja blogga! Jag lovar att läsa :-) Lycka till på lördag hela familjen! Det ska bli jätteskoj!

Kram Mia

2010-12-08 @ 11:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0