Fredag 101126

Hej alla glada som bara ÄLSKAR att helgen är här och dessutom 1:a advent på söndag!! :-) Life is goood!

Igår var jag och fikade med kära LM - mycket trevligt som vanligt - men denna fikan bjöd också på en del missförstånd och dramatik... :-) Det började med att jag var ett par decimeter från att glida rakt in i en bilkrock i korsningen vid Bellevuekiosken, bilarna stod mitt på min vägbana och hade krickat, på andra sidan kom massa bilar och när jag bromsade hackade bara bilen (ni vet så som det gör när det är halt...). Hur som helst så stannade min bil precis innan - PUUH! När jag kom ner till parkeringen insåg jag att jag inte hade några mynt att lägga på parkeringsautomaten, jag visste dessutom att Linda ALLTID är i tid eller tidig... Kom på att nuförtiden kan man ju handla parkering med kort - men nej, det var med sms... Stressad som attan läser jag på pyttelappen som sitter på automaten.

Skicka 5(mellanslag)abc123 till 72697

Och det gjorde jag, kom in till Linda som givetvis satt och väntade på EH, funderade på hur fan parkeringsvakten kunde veta att det var min bil - man fick ju ingen lapp! Jag fattade alltså inte att abc123 var kod för MITT EGET REGNUMMER!! Hur blond får man egentligen lov att vara...? Jag skyller allt på krock-stressen på vägen ner!

Inte nog med detta, jag hade längtat hela dagen efter att äta en en stor lussebulle, tror ni att de hade lussebullar - NÄ! Men vi har saffransbiscotti sa den lilla blonda snärtan bakom kassan - ser det ut som jag vill ha ett kex med saffransmak iställerföt en stor fet lussebulle - NEJ tack sa jag! :-) Linda berättade dessutom en annan komisk sak, tydligen så ryktas det om att jag "strängligen förbjudit" min man att ha en strippa på sin svensexa... Hahaha jo det verkar verkligen som någonting jag skulle göra... INTE! :-) Av alla flickvänner jag känner tror jag att jag placeras på topp tre på "minst trolig att strängligen förbjuda sin blivande man att ha en strippa på svensexan" :-) Jag tror att påtryckningar från de killar där årets höjdpunkt hade varit att få se en naken kvinna med stora bröst, blev för tuffa och man tog till detta för att döda tjatandet:

-Nej, vi har ingen strippa för att Rebecca har strängligen förbjudit det!

Tänk om detta varit sant, att jag faktiskt hade förbjudit - vilken makt jag hade haft då...
Hmm should I use my power for good or evil... Moohahaha! :-)

Någor helt annat nu - någon som har tips om någon som kan filma vårt bröllop? Har kommit på att det är ju ganska kul att kunna se tillbaka och minnas den dagen!

Ha en härlig dag och helg!

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Frexo

ABC123...

2010-11-26 @ 12:02:51
Postat av: Bexi

Inte begåvat alls... Tvivlar på att mensa hör av sig! :-)

2010-11-26 @ 14:46:32
Postat av: Michelle

Oj vad jag skrattade Rebecca...härligt att inse att man ibland faktiskt kan vara dum...på riktigt. Alla har vi ju gjort någon riktig "blondis" bågon gång, och jag tyckte din var ganska härlig.



Hoppas allt är bra med er. Jag vill passa på att önska er en magisk dag den 11/12. Ta hand om er.



Många kramar

Michelle

2010-11-27 @ 14:38:04
Postat av: Maria

Vilket roligt inlägg:-D

Det låter som något jag hade kunnat göra det där med parkerings sms:et:-)

Råder er verkligen till att filma. Vi satte en filmkamera framme i kyrkan så vi har hela vigseln på film... Jättekul att återuppleva och se minerna, nervositeten, glädjen mm. Tyvärr hade vi ingen som filmade på festen och det ångrar jag verkligen nu...

Förresten..Det där med strippa känns lite förlegat eller har jag fel för mig...Jonas hade inte heller någon och det var inte jag som bestämt det heller;-)

Kram till er

2010-11-28 @ 17:40:01
URL: http://noahsmamma-maria.blogspot.com
Postat av: Michelle Fyhr Seifert

Haha...som jag skratta när jag läste det med lussekatten. Det skulle kunna vara jag! Ja vem fan vill ha en saffransbiscotti när man kan få en katt!



Kram

2010-11-29 @ 07:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0