Virus och firande av ett och annat!

Gomorron!

Vår dator har fått virus, drygt som f-n men som tur är har vi kvar min laptop! Riktigt kul att koppla in den, det var som att hitta en gammal dagbok - foton från förr och minnen från samma tid! :-) Hur som helst så är detta anledningen till att jag varit dålig på att uppdatera bloggen...

Vad har då hänt i veckan? I måndags var vi och provade en ny bil - vi gillar vår bil men behöver större plats, tydligen så tar två flickor och en tvillingvagn ganska stor plats... :-) Det blev iaf en vinröd ford mondeo - som bekant så gillar vi ford! Jag har haft fem bilar sen jag fick körkort 2002 - fyra av dem fordar!! Mondeon är en storlek större än den vi har nu och det gör STOR skillnad! Vi ska hämta hem den på torsdag!

Igår var Johan i danmark över dagen och när han kom hem åt vi en god middag och firade att vi varit förlovade i två år - det var också exakt två år sedan vi fick ett + på stickan! Det blev färskostfyllda kycklingfileer med peppar sås och hasselbackspotatis, chokladmousse till dessert - MUMS! :-)

Flickorna har skärpt sig lite nu med uppstigningen - i ett par veckor har de stigit upp strax innan 6 men nu närmar sig kl 7 innan de öppnar sin blå! Jag tycker att det är omänskligt att gå upp kl 6...

Idag händer det inte så mycket, tror att farmor kommer upp för lite (mycket) lek med flickorna, hon har varit sjuk så nu har hon verkligen abstinens efter de små trollen!

Jag längtar galet mycket till tisdag nästa vecka för då är ettårsfotona klara för hämtning!! :-)

Ojdå har ju glömt helgen... I lördags rensade vi i trädgården - det blev NIO säckar med trädgårdsavfall plus ett träd och utemöbler... Puuh! I söndags packade vi in flickorna i bilen och körde ner till lekplatsen på apgränd - den är så fin och bra tycker jag! :-) Sen körde jag ner och städade och tvättade vår bil för hand - det är faktiskt ganska roligt och absolut inte jobbigt - kommer definitivt att göra det till en rutin - en gång i månaden ska jag tvätta bilen, tror att det blir på söndagar om ni vill kolla mig!

Ha en underbar dag!










Kommentarer
Postat av: sargit

Hittade hit via bloggtoppen.

Kul med fler bloggar att följa ;-)

Vi har också en ford mondeo, funkar kanon bra med vår tvillingvagn! Fick tom plats med en hel semesterpackning förra sommaren med resesängar, matstolar, liggdelar till vagnen och allt annat man kan tänkas behöva till 2 barn och två vuxna under två veckor ;-) Men då är ju min man väldigt duktig på att packa rätt hihii...

Vi är jättenöjda med bilen fortfarande :-)

Vilka härliga vårbilder på lekplatsen.

Era söta barn ser ut att stortrivas.

Längtar tills våren kommer hit och barnen får gå ute för första gången, W har precis lärt sig gå själv S är nog inte långt efter tror jag, undrar bara hur jag ska göra med skor då W vägrar allt vad skor heter.

Hare gott och Glad påsk!

2010-03-30 @ 22:25:33
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0