Att ta vara på varje dag!

Det finns ett ordspråk som lyder "lev varje dag som om det vore den sista" - man kan inte leva varje dag som om det vore den sista eftersom det hade krävt så oerhört mycker energi och bara vardagen kräver en hel del men man kan tänka på det varje dag. Man kan uppskatta livet varje dag man lever och göra det absolut bästa av det man har. För mig så är det viktigaste att vara lycklig varje dag, kanske inte hela dagen men varje dag! Att tänka på allt man har och vilken tur man haft som fått just detta som gör dig lycklig varje dag. Jag kan ha en riktig skitdag och känna mig nere men så fort jag tänker på mina älskade barn och Johan så blir allt jobbigt så litet i jämnförelse med all lycka. Ett fenomen som nog alla känner till är "jag gör det imorgon" att skjuta upp saker till morgondagen gör vi alla men jag har bestämt mig för att, i den mån det går, ta tag i saker när jag väl tänker på dem. Besök eller ring dina nära, ta hand om dig själv, berätta för de du älskar att du gör just detta och säg vad du tycker och tänker!

Man kommer alltid att tänka på sådana saker när ngt tråkig hänt och ganska snart halkar man in i gamla vanor igen - och det är helt okej för det är så vi människor fungerar och samhället idag lämnar inte mycket utrymme till spontanitet men hur som helst, att tänka såhär då och då är bättre än att inte tänka det alls!


Ha en underbar dag!



Kommentarer
Postat av: Johan

Fint skrivit älskling, och jag håller med dig till fullo!!!:-)

puss puss

2010-03-17 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0