OS och BUS

Idag är jag stolt över att vara svensk - vilken kvinna, vilken idrottare, vilken vinnarskalle! Anja Pärson - du är fantastisk! Jag brukar väl tycka att vintersport är ganska tråkigt och bryr mig inte särskillt mycket om hur många medaljer svenskarna plockar hem - den inställningen är som bortblåst! I förrgår kraschar hon i ett störtlopp, vilket lika gärna kunde fått förfärliga konsekvenser - ett dygn senare ställer hon sig i samma backe och ger ALLT, placerar sig som 7 för at några timmar senare köra hem bronset i slalom - vilket jävlaannama! Det är så imponerade att se henne ta sig samman och bara köra! :-) Jag satt nästan med tårar i ögonen när hon tog emot sin medalj - man har nog aldrig uppskattat ett brons så mycket! Se och lär Helena Jonsson - hon floppar - gråter och vill åka hem! Var är ditt jävlaannama? Jag tycker givetvis synd om Helena Jonsson men det är hon själv som byggt upp dessa förväntningar på sin OS debut. Hon väljer att inte komma till idrottsgalan och ta emot sitt Jerringpris för att hon är rädd att bli sjuk och inte kunna genomföra sin oerhörda satsning i OS - väl där skyller hon på sina skidor, vallateamet och att hon inte fått ta med sig sin pojkvän, hon vägrar prata med media, det enda vi får se är hennes tårar på väg från loppet - ta dig samman och förklara dig! Alla förstår att man kan misslyckas men stå för att du inte hade en aning om hur stort OS är, världscupen är lekstuga jämfört med OS! Det som gör mig mest bitter är att alla tycker så synd om henne. "Klart att hon ska slippa prata med media, stackaren fick inte ta med sin pojkvän, måste vara fel på hennes skidor!" Det är ingen som tycker synd om Zlatan när han missar en straff eller går mållös ur landslaget - nej, han ska alltid stå till svars men inte stackar Helena Jonsson - nej henne är det synd om! Media bör tänka på detta nästa gång Zlatan gör en miss - han kanske inte hade sin flickvän på plats eller så var kanske skorna knytna på fel sätt, då kanske Zlatan också ska slippa prata med media?!

Nu lämnar vi OS för idag!

Fredag innebär en väldig massa mys på spiltan och ikväll bjuds det på SUSHI! :-) Det ska bli såååå gott, kan knappt vänta!!

Igår var vi och hälsade på BUS förskola, vi fick ju besked från Nektarinen i förrgår att flickorna fått plats där vilket vi blev jätteglada för men då hade vi inte varit på BUS... Denna fantastiska lilla förskola där barnen är harmoniska, trygga och trivs. Där personalen brinner för sitt yrke och ger oss föräldrar ett intryck av trygghet, kärlek och lek! BUS ligger i Bjäresjö och givetvis tar det ett par minuter att köra dit och dessutom så krävs det bil för att hämta - det är värt varenda minut och km! :-) Hoppas hoppas hoppas!!

Flickorna har ju som bekant fått eget sovrum och sover där tillsammans, vissa nätter går det jättebra och några nätter har vi fått ta upp dem så de fått sova hos oss - vilket förvisso är det mysigaste som finns! :-)

Nu ska jag ta mig en ny kopp kaffe då jag precis upptäckte att det jag tog en klunk av var iskallt - finns det ngt äckligare än kallt kaffe!!

Vägning en gång i veckan nu - minus 6 kg idag!!

Ha en underbar helg alla så hörs vi!


Kommentarer
Postat av: Stina M

Jag ville också ha sushi fast det är ju inte direkt mat för pojkarna så det fick bli kina istället;-)

Hoppas de går bra med dagis platsen! Jag gillade abrahamslund men det går inte att jämmföra med parkensförskola i Köpingebro pojkarna stormtrivs o personalen e super!!

Sköt om er KRAM

2010-02-19 @ 17:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0