Tystnad råder...

Gomorron!

Klockan är 06.56 och det råder en märklig tystnad på spiltgången, ni som känner oss vet att Johan är den morgonpigga av oss två och stiger alltid (nästan) upp tillsammans med barnen på morgonen - men inte idag. Era vaknade vid 6 tiden i morse så då gick jag, oförskämt pigg, upp och hämtade henne, hon fick välling i sängen och sedan började vår dag! Vilda och Johan ligger fortfarande och sover gott, kan bero på att Vilda haft feber fram och tillbaka hela natten och sovit väldigt dåligt. Johan tog upp henne och la sig i soffan med henne mer vet jag inte för jag har sovit som en stock! :-) Just nu sitter Era här brevid mig i soffan med sin filt i ansiktet och kollar på Playhouse disney - det är lite magiskt att vara uppe vid denna tiden, allt är tyst och orört liksom.

Idag är iaf min plan att packa in familjen i bilen och köra till Malmö för ett IKEA besök och för att köpa vårskor till flickorna. Frågan är hur upplagd J är för min plan...? Dagen ser ut att bli jättefin men man vet ju aldrig när det börjar hagla... Som ni vet har våra datorer fått spel vilket innebär att vi just nu har min mammas dator så tyvärr blir det inga bilder på ett tag... :-(

Ser ni på "inside the actors studio"? Det är ett riktigt bra program, de tar dig olika skådespelar och intervjuar dem och tittar tillbaka på deras karriärer. James Lipton är programledare och avslutar alltid med samma frågor till varje gäst - nu ska jag svara på dem, gör det du med!

What is your favorite word?
Lycklig
What is your least favorite word?
Oändlighet
What turns you on?
Målmedvetenhet
What turns you off?
Offertänkare
What sound or noise do you love?
Mina barns skratt
What sound or noise do you hate?
Ljudet av frigolit
What is your favorite curse word?
Fan
What profession other than your own would you like to attempt?
Författare
What profession would you not like to do?
Pilot
If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
Välkommen, du har gjort ett bra jobb!


Njut av denna underbara dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0