Ljuset i tunneln!

Gomorron!

Först och främst - ledsen att jag inte uppdaterat på läääänge... Här kommer anledningen till detta:

I söndags i förra veckan (alltså 10 dagar sen) fick Era feber, inte så hög dock, så lite ipren och alvedon i henne och sen sängen. På natten vaknar hon så vi tar in henne i vår säng och hon är kokhet! 40 graders feber och yrar som att hon var hög... Och denna feber fortsatte och fortsatte och fortsatte - vi ringde barnmottagningen på tisdagen och fick till svar att vi skulle avvakta då hög feber på barn inte alls är så påfrestande som på vuxna, så det gjorde vi. Fram till torsdag då hennes feber fortfarande inte gått under 39 grader på 4 dagar. Vi fick en tid på vårdcentralen och läkaren lyssnade på hennes lungor och konstaterade RS-virus - han skrev ut luftrörsvidgande hostmedicin och skickade hem oss. På lördag förmiddag hade hennes feber fortfarande inte gått ner och dessutom hade även Vilda fått feber dagen innan. Vi funderade lite på den här undersökningen som varade 10 sekunder på torsdagen och fann det märkligt att han inte tittade i halsen och i öronen. Tack vare underbara Louise fixade hon en tid till vårdcentralen på lördagen och då för båda barnen. Denna undersökningen visade öroninflammation på dem båda! Pencillinkur och febernedsättande i 5 dagar... Igår kände vi att nu är det påväg att vända eftersom de för första gången på 1 ½ vecka åt mat, de har levt på välling innan, och mycket riktigt idag finns ingen feber! :-)

Min fråga är nu? Hur kan en överläkare inte titta i öronen och i halsen när man kommer in med ett litet barn som inte själv kan berätta var det har ont? Jag tycker att det är sjukt, men vi har ju lärt oss att aldrig gå ifrån en undersökning innan de kollat allt!

Jag såg på bloggtoppen att jag har ca 140 unika läsare varje vecka - berätta vem ni är och länka era bloggar om ni har några!! :-)

Nu ska jag leka med mina barn - sålänge de orkar iaf... :-)

Ha en underbar dag i solen, jag längtar ut till den kan jag säga!


Kommentarer
Postat av: Johan

JAG är en av dina trogna läsare, min älskling!:-)

Fast det visste du redan:-)

puss puss

2010-04-14 @ 08:31:58
Postat av: åsa&leon

usch! låter inget vidare. hoppas att de är på bättringsvägen nu då.

vi är en av dina trogna :-)

kram!

2010-04-14 @ 08:47:09
URL: http://asawulff.blogg.se/
Postat av: jane

även jag är en trogen läsare! stackars era flickor! krya på dem!

2010-04-14 @ 15:17:41
Postat av: Stina

Fy stackars flickorna! Piss dåligt av läkaren alltså helt sjukt!!

Kram på er alla

2010-04-14 @ 22:29:44
Postat av: T:ed

Givetvis så läser jag din blogg Rebus!

2010-04-14 @ 23:09:59
Postat av: T:ed

Givetvis så läser jag din blogg Rebus!

2010-04-14 @ 23:11:25
Postat av: Lisa

Jag är en trogen läsare! Hoppas att flickorna får vara friska nu. Ibland blir man mörkrädd över sjukvården. Min mamma har precis varit på väg att mista ett finger just pga detta. Vårdcentralen gjorde inte vad de skulle angående ett skärsår. Vilken jäkla soppa det har blivit av det! Tyvärr är det nog så att man får ligga på lite själv, vilket är skrämmande.

2010-04-15 @ 12:34:03
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Jossan

jag läser men nu är det väldigt sällan. beror på bristen på internet härhemma. men jag läser igen det så att jag inte missar något!!

krya på flickorna!!!

2010-04-20 @ 19:17:13
URL: http://fruspaniol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0