Datakrasch gånger 2!

Att vara avskärmad från verkligheten...

Inom loppet av två veckor kraschade båda våra datorer plus att min mobil har fått spel och går typ endast att användas med laddaren i uttaget... Det känns ungefär som förr när man hade sladd i hemtelefonen, det fanns iofs en viss charm i det - man satt och pillade påsladden och skruvade in sina fingrar i den undertiden man pratade. :-) Mitt starkaste minnen om sådana telefoner är när jag, mamma, Sara och Johanna bodde på "posthuset" i Rydsgård - vi hade en svart platt telefon med jättelång sladd, jag var 14 år och ni tjejer minns kanske hur viktiga telefonsamtal man hade i den åldern? :-) I timmar på kvällarna satt jag på vår köksbänk, upptryckt in under skåpen och snackade, emellanåt kom en av två störiga systrar förbi och drog i sladden! :-) Hur som helst, jag svävade ut lite där, ni förstår kanske anledningen till min dåliga uppdatering...

Jag tänker börja med helgen som gick - för er som missat det så var det i lördags dax för Louise Alwens möhippa!! Vilken toppen dag det var, vi började med kidnappning på hennes jobb (25 brudar trycktes in i ett undersökningsrum på akuten) efter det begav vi oss hem till Michelle för frukost och skumpa, Louise klädes i de senaste kläderna och vi stack ner på regementsområdet för inspelning av skiva, krokimålning (den var sjuk kan jag säga!), fotografering och radiointervju! :-) Kvällen och natten bestod av FEST på hög nivå och på söndagen var jag inte människa...Inte på måndag heller... Eller tisdag... Jag var bakis i TRE dagar, man är ju helt klart inte 20 längre! En fantastisk dag och en ännu mer fantastisk blivande brud! Tack Lollo för att du bjuder upp till dans! :-) Jag kommer bjuda på en del bilder men inte än... Kan även nämna att Louise just nu ligger hemma med lunginflammation, åldern? ;-)

Veckan har gått sjukt fort, två bakisdagar och två arbetsdagar. Jepp jag har minsann jobbat lunch på Litemer onsdag och torsdag - det var riktigt kul och framförallt så är det speciellt att få föra vuxnakonversationer en hel dag, hemma blir det ju lätt bebisröst hela dagen och prat om mat, blöja och lek... Men gud va häligt det är att komma hem efter en hel dag och flickorna springer emot en - underbar känsla! Får väl börja vänja mig, snart är det dagisstart... Känns ganska avlägset men tiden springer ifrån en.

Idag är det fredag och vi har bestämt oss för att ha en helg tillsammans i lugn och ro - vi har varit uppbokade varje helg i flera månader så denna blir tillägnad familjen Mars-Österberg - MYS!

Nu är det dax för gröt!

Ha en underbar dag i solen!


Kommentarer
Postat av: Johanna Mars

Det måste ha varit Sara som drog i sladden, jag skulle aldrig kunna göra så mot dig!

Jag kommer ihåg en gång när du pratade med din pappa, så frågade jag hur han fick plats i sladden! :-D Hahaha!

2010-04-23 @ 08:57:33
URL: http://jjohannamars.devote.se
Postat av: Becca

Hahaha jag tror att ni nog kan vara skyldiga båda två! :-) Jag kommer också ihåg det - du var ett smart barn Jojo!! :-) Puss på dig sötnöt

2010-04-23 @ 09:39:16
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0