Moment 22

Idag blir det nog ett ganska kort inlägg då jag spenderat halva barnens vila redan på att fixa mig och plocka undan...

Gårdagen var ganska hektisk faktiskt, det började med att morgonen blev helt fel i planeringen så barnen hann inte vila innan rytmiken och mamman hann inte göra sig i ordning i lugn och ro så tio i tio hade jag klätt på kidsen för att möta Kyllie och Nino kl tio över tio utanför Åhlens - jag hann!! Det tar tydligen inte så lång tid att å ner i stan! Rytmiken gick jättebra och Era upptäckte sin kärlek till gitarrer! :-) Hon ryckte den från ledaren cirka 150 gånger! Efter rytmiken blev det en mysig fika på stan med Vicky och Oliver - alltid lika trevligt att hänga med dem, en hel del roligt snack!! Vi träffade de två andra systrarna Turudic på Hartmans och bestämde oss för årets sista grillning hos Nedde och Christa på fredag! Ska bli nice och GÖTT!! Måste även nämna att kära Sandra har nio veckor kvar till BF och jag tyckte inte att hon var så farligt stor - jag talar sanning Sandra, iofs jämför jag ju med mig själv... hahahaha! På eftermiddagen kom Linda på en kopp, riktigt trevligt att snacka skit och bara va!

Idag ska vi ner på stan en runda och fixa lite ärenden och sen blir det kanske en premiär tur till Kyrkis eller Öppna förskolan - ungarna älskar ju att leka med andra barn! Efter det ska vi köra ut i skogen en runda till Maria S och nya bebben! Ska bli så mysigt att snusa bebbe! Stina och hennes llla Edith och Mia och hennes stora Emma kommer också - babykalas! Ska försöka ta lite bilder men jag har lämnat in min mobil så jag har bara min skit kamera! Men men söta barn = söta bilder! :-)

Pratade igår om hur och vida man skulle ha fler barn någongång i framtiden, jag blir ju som alla vet helt tokig när det kommer nya bebisar - det är så fantastiskt, de luktar så gott och de vill bara ha närhet och kärlek, det är så villkorslöst med barn. Älskar du dem så älskar de dig tillbaka! Men hursomhelst så tyckte jag ju att det var pest och pina att vara gravid så i den aspekten - nej, inga fler barn! Men att föda barn var helt fantastiskt och att ha en liten bebis som bara precis är och finns är underbart så i den aspekten - ja, definitivt fler barn! Ytterligare en aspekt är ju min "förändring" som jag ska göra, vill jag förstöra den om ett par år... Nja, inte gärna! Lite moment 22 känns det som men en lösnin som faktiskt både jag och Johan tycker är bra är att om man nu skulle känna att vi bara måste ha fler barn så kan man ju fundera på adoption - det finns miljoner barn som behöver ett hem så varför inte lösa det på de viset ist!?

Det blev tydligen inget kort inlägg idag - ha en underbar dag och njut av solen man vet aldrig när det blir kallt och muligt igen!

Som sagt mobilen alias min kamera är på lagning så jag har inga nya bilder...




Vecka 28!!! Helt sinnes!!



Maria som vi ska hälsa på idag! (och hennes man Sibbe)



Stina som nyss fått en flicka - lilla Edith! (och hennes BT)



Mina små sötungar när de var tre månader!!




Kommentarer
Postat av: Jossan

hej på dig! skulle du till malmö i veckan eller? :) längtar efter bumbo lite nu. han älskar att sitta! men vad tror du det kostar att skicka den annars? kram

2009-09-09 @ 12:12:56
URL: http://fruspaniol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0