Krassliga...

Har inte skrivit på några dagar nu, detta beror på att vi har haft sjukstuga... Så tråkigt!! Era och Vilda har varit förkylda och febriga i helgen, vi var tillochmed på akuten med Vilda i söndags då hon fick en febertopp på nästan 39 grader efter fulldos av alvedon och ipren - men hon hade ingen infektion bara vanlig förkylning. Man blir ju livrädd i dessa "svinis" tider - läkaren berättade att små barn kan ha upp till 40 graders feber och ändå vara relativt opåverkade av det, om jag har 40 graders feber så känner jag mig överkörd av en buss - minst! Hur som helst så går det åt rätt håll nu, febern försvann igår och förkylningen är nästan borta! Det blir ingen rytmik idag men vi hoppas på ÖF im!! :-) Glömde nämna att även Johan har varit sjuk, feberfrossa på nätterna och kallsvettig på dagarna... Och ni vet hur det är när en man är riktigt förkyld? ;-)

Helgen började med en jättemysig grillkväll hos Nedde med familj, tyvärr så var nog Vilda lite dålig redan då, hon hade svårt att komma till ro så vi stannade inte natten lång - men trevligt var det och nästa gång blir det nog gille utan barn! På tal om Turudicarna så fyller Sandra 25 år idag - GRATTIS Sandra! Hoppas att din dag blir fantastisk! :-) Som ni vet är Sandra gravid, beräknad den 16 november - kan alltså bli på flickornas ettårsdag den 13 november! Hade varit sjukt coolt!

Idag kommer mormor efter lunch - hon tar en vård av barn och barnbarn och det gillas!! Vi har inte träffat mormor på länge så det ska bli kul och mysigt - kom på att jag måste gömma undan henes present innan hon kommer! Vi (jag, Johan, Sara, Johanna, Simon och M&M) har hittat en jättefin present till mamma på hennes 50-årsdag! :-) Nu blir du allt nyfiken mormor!

Med tanke på att vi varit sjuka har det inte hänt så mycket därav inte så mycket kul att berätta heller... En sak måste jag säga - läser ni Alex Schulmans blogg - om inte GÖR det!! Han är riktigt rolig och har en hemskt söt dotter som han skriver mycket om! blogg.aftonbladet.se/pappabloggen

Jag har den senaste veckan tänkt mycket på framtiden, jag har ett år kvar på min 5 åriga utbildning till gymnasielärare i svenska och religion... Jag känner mig ungefär NOLL motiverad att läsa direkt efter mammaledigheten - jag är 26 år och behöver inte läsa just nu! Jag skulle vilja göra något helt annat, Johan tycker att jag ska starta eget vilket hade varit kul men VAD? Vad finns det behov av i Ystad? Hjälp mig gärna med förslag!! :-)

Kameran glömde jag hos Nedde så jag har inga nya bilder att lägga in - sorry!

Nu ska jag sätta igång med mina morgonbestyr!

Ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Josy

haha tjockisen får inte ner benen i stolen. men han hade jeans idag. vi ska pröva imo med tunnare byxor :)



schulman är grymt rolig!

2009-09-15 @ 20:15:25
URL: http://fruspaniol.blogg.se/
Postat av: Becca

Nä men stora killen! Hoppas att det går bättre imorgon då! :-) Annars får du ju givetvis lämna tillbaka och få tillbaka pengarna! Kram på er

2009-09-15 @ 21:25:08
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/
Postat av: Johanna Mars

Starta eget så att jag kan få jobb! :-D

2009-09-19 @ 11:50:00
URL: http://marsjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0