"Idag är det vår favoritdag" - citat Johan Ö

Fantastiska underbara Lyckebo - det är dagiset med stort D! Vi var där på besök i onsdags och visst hade Maria S pratat väl om det men jag blev fullständigt förälskad! Våra barn SKA gå där, visst det är lång kö men de väljer själv vem de tar in och jag hoppas med hela mitt hjärta! Vår fördel är att vi har inte använt så mycket föräldrar dagar så vi kan vara ganska flexibla med när de ska börja... Jag kan verkligen inte tänka mig att besöka fler dagis då detta är rätt för oss! Det var så mysigt och personalen verkade helt fantastisk - jättefin miljö både inne och ute! Ett annat väldigt stort plus ä att de ska ha med sig sina vagnar dit, för att sova i dem ute. Jag tror att de känner en trygghet i sin egen vagn och sover mycket bättre. Men för att vara realstisk för en stund så måste man väl besöka fler ställen för säkerhets skull...

Igår var vi bara hemma på dagen, farmor kom hit och lekte med barnen! Farmor och Era har sina speciella danser som de roar sig med, Era gillar det kan jag säga! Famor tog en tur med vagnen och då passade jag på att köra och handla och posta Tradera paket! När Johan kom hem begav vi oss till BVC för vaccinatinon mot mässling och röda hund - usch va det är hemskt nr de ska stickas men det gick jättebra! Vår BVC-sköterska Jenny är jättebra - hon stack, satte på plåster och blåste såpbubblor! Det gillade kidsen! Hon frågade dessutom om vi ville vara "kontakt-personer" till en nybliven tvillingfamilj - vilket vi absolut ville! :-)

Idag är det vår favoritdag, som Johan alltid benämner fredagen! Johan kommer hem tidigt och vi myser, badar med barnen, beställer mat och tittar på någon film när barnen somnat! På tal om när barnen somnar så har Era fått för sig att hon ska gå och lägga sig kl 19 istf kl 20 - hon sover lika länge ändå men vi tycker att 19 är ganska tidigt, men det är kanske normalt - hon slösar ju en HEL del energi på dagen!! Vilda håller fast vid kl 20 men hon sover också lite längre på morgonen. Era vaknar vid 7 halv 8 ochVilda närmre 8 :-)

Idag blir det en träff med Vicky och Tindra - nu undrar ni - är inte det fel mamma - jo men Vicky passar Tindris idag! Känns som att det blir en fika, eller vad säger du Vicky? :-) Imorgon ska vi till min pappa i Skurup och käka middag och sova över, ska bli nice! På söndag ska vi köra och kolla när Oliver spelar fotboll i Hammenhög!

Måste nämna min underbara man som igår kom hem med blommor till mig - lägger upp en bild! Det är kärlek det!!

Ha en solig favoritdag för det ska vi! (Jag läntar efter hösten!!!!!)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0