Helgen som gick...

Denna helgen gick för fort, man hinner liksom inte med - men vi har hittat på en hel del! Fredagen bjöd på fika med Vicky och Tindra på snuggles, Nedde var och jobbade så moster var barnvakt! På eftermiddagen kom Nedde hit på en kaffe - och hon hade med sig presenter till Vilda och Era - världens coolaste jackor och västar! Rosa, ulliga jackor med huva och en skitcool svart väst att ha utanpå! Tack så hemska mycket, flickorna blev jätteglada (kanske mamman blev mest glad)! :-)

På lördagen begav det sig till Skurup för att hälsa på pappa/morfar och Magda, det var mysigt och framförallt GOTT! De lagar så fantastiskt god mat, denna gång bjöds det på lamm och potatisgratäng! :-) På söndagen körde vi raka vägen från pappa till Hammenhög för att titta på Oliver när han spelar fotboll - han var jätteduktig och gjorde två mål!! Flickorna tyckte att det var jätteroligt att vara ute bland en massa barn. På kvällen åkte vi hem till farfar och Marija och åt söndagsmiddag - som Vicky bjöd in till ;-) - det blev stek, potatis, brunsås, kokta grönskaer och äppelkaka till dessert. Så himla gott det är, måste lära mig laga sådan mat, men det blir ändå inte detsamma som när mammor och mormor/farmor lagar! Förvisso så har min mormor lärt min mamma så då är det väl så att min mamma ska lära mig eller? Ja du mor, vi får nog ta en lektion i söndagsmiddag! :-)

Idag händer det inte mycket, BVC 10-månaders kontroll idag kl 14.30, ska bli kul att se hur duktiga dem är! Imorgon åker Johan till Österrike och är borta till torsdag - det är inte lika jobbigt med hans resor nu när barnen är större, det var hemskt när de var spädisar - man kände sig så hjälplös när man var själv med dem. MEN jag har en hel del människor runt omkring mig som gärna hjälper till och har hjälpt till massor!

Nu berättar mina barn att de vill sova en stund så det får jag fixa!

Ha en underbar dag!









Tindra på snuggles


indra testar gåstol!









Oliver!


Syskonkärlek!

Kommentarer
Postat av: Farfar o Marija

Hej, hoppas allt gick bra på 10 månaders kontrollen ? Tack för igår kväll trevligt att ni kom på middag. Som jag sagt innan, jag ska ta hand om Johan i Österrike så du kan vara lugn och trygg !

2009-09-21 @ 20:27:48
Postat av: Becca

Det gick jättebra, de får alltid så mycket beröm på kontrollerna - kul! Tack själv, det var trevligt och sjukt gott! Hälsa Marija och det känns verkligen tryggt att du är med och tar hand om Johan!! Trevlig resa!

2009-09-21 @ 21:17:02
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/
Postat av: Farfar

Måste också bara tacka för alla fina bilder du lägger in. Underbart att titta på, man blir så glad !

2009-09-21 @ 21:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0