Grattis Papps/morfar!


Välkomna till en ny härlig vecka! Det är måndag morgon, natten har varit lite sisådär. Vilda bestämde sig för att vi skulle se en film igår kl 23.30 - och eftersom hennes vilja är min lag och framförallt hennes skrik skär i min själ så gick vi upp och tittade på tv... Hon somnade om gott i mammas famn efter en stund och vi kunde gå in och lägga oss igen!

Idag är faktiskt ingen vanlig dag för att idag är det min pappas / barnens morfars födelsedag! Lite info om min pappa då: Alf Mars alias pappa (se komiken i att heta Alf och Mars i efternamn, jag tror inte att figuren Alf kom från Mars men nära nog!!) Han bor i Skurup city med sin sambo Magda, jobbar i Lund på ett företag som heter Gate Gourmet. Passionen i livet just nu är golf, om jag skulle beskriva min pappa med ett ord skulle det vara livsnjutare! Grattis pappsen - Grttis Morfar! :-)

Jag har en ritual när jag stiger upp på morgonen, den ser ut följande:
- Mys med barn och byte!
- Fixa kaffe om inte Johan redan gjort det, vilket han oftast har... :-)
- Starta dator och kolla FB - sen läser jag mina favorit bloggar! Mest lokala, folk man känner till men jag har blivit frälst i Alex Schulmans blogg - han är fantastiskt rolig och har ni inte läst den så gör det!
- Sen är det dax för gröt till flickorna - och dagen är igång!

Helgen har flugit förbi... Fredagsmys som vanligt med familjen! Lördagen bjöd på tokigheter - Jag och Vicky hade ju bestämt att vi skulle festa till det - och det gjorde vi!! Vi var hemma hos oss först och käkade lite och drack goda drinkar. När det började snurra en aning i huvudet begav vi oss till Litemer! Jag brukar alltid tycka att det dör lite när man väl kommer ut men inte denna gång - vi hade sjukt kul HELA kvällen!! :-)

Jag var oförskämt pigg igår och barnen kom hem vid 12 - man saknar dem så man blir helt sjuk! Gårdagen gick i lugnets tecken och idag får vi ser vad som sker!

Btw - nu är rubbet sålt!!

Ha en härlig höstdag!








GRATTIS MORFAR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0