STRESS!!



Vaccin mot svinis - check
Födelsedagstårta beställd - check
1-årskontroll - check
1-års vaccinet - check
Ramar till fotona - check
Babyrytmik - check


Jodå så att, denna dagen har varit galet stressig och jag känner mig helt finito i huvudet!

Barnen ligger i skrivandets stund utanför fönstret och sover i vagnen, det ser ritigt skönt ut och hade jag haft en vuxenvagn hade jag också sovit nu! Men nej, jag sitter en stund vid datorn, funderar på att sätta på kaffe men det känns så fel att dricka kaffe nä det inte är morgon... Men sjukt sugen är jag! Vet inte om ni läste om 3-månaders bebisen som sov ute i vagnen och blev kvävd av att en katt la sig på honom - såklart har jag blivit nojjig över detta och sitter pall och tittar ut genom fönstret på mina underbara sovande barn!

Vi var på 1 årskontroll idag, det gick jättebra! Vilda vägde 8,1 kg / 73.5 cm lång - Era vägde 10.1 kg / 77.5 cm lång! De följer sina kurvor och utvecklas perfekt - JEPP A-barn!! :-) Vår snälla bvc sköterska gav mig och Johan vaccinet mot svinis nu när vi ändå var där så slipper man stå och köa - skönt! Nu ska man bara ta ställning till om barnen ska få vaccinet, lär ju bli aktuellt inom ett par veckor... Usch jobbigt...

Nu har jag inte så mycket mer att säga så ha en bra tisdag och glö inte kanal 5 kl 20.00!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag trodde att du kollade på tv4 på tisdagkvällarna. Eller har din kärlek till Martin Timell svalnat? ;)



Puss på dig / Tina

2009-11-10 @ 20:04:23
Postat av: Maria

Usch ja jag läste också om det.. Fruktansvärt! Jag har också blivit lite nojig. Känns jobbigt att behöva ta beslutet om ens barn ska bli vaccinerat.. Önskar nästan att de inte ändrade åldersgränsen... Jag ska bli vaccinerad på måndag men det kändes visst inget har jag hört... Tur! :-D

Kram på er

2009-11-11 @ 08:33:35
URL: http://noahsmamma-maria.blogspot.com
Postat av: Becca

Tina: Nja min kärlek för Martin har svallnat lite men Harald T finns fortfarande i mitt hjärta!



Maria: Ja, jag håller med önskar att någon annna tog beslutet åt en. Antingen vaccin eller ej! Men det lutar väl åt att man ger dem, känns inte som man vågar annat... Sprutan kändes ingenting! :-) Kram

2009-11-11 @ 08:45:27
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/
Postat av: Josy

vi ska vaccinera jakob om han kallas. litar på att dom vet vad dom gör. dom kallar ju ingen om det inte är bra för dom! så tror iaf vi :) tog okcås sprutan idag. skönt! nu e d gjort! skrattade när jag läste vad dina flickor väger o mäts. jakob är en stoooor bebis haha vi får väl se var det slutar! men du. det barnet dog väl i plötslig spädbarns död. det var inte katten som kvävde!

2009-11-12 @ 14:44:24
URL: http://fruspaniol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0