Det bästa året i mitt liv!

VILDA & ERA 1 ÅR

05.50 - Vattnet går

06.00 - Kör till BB

06.15 - Värkarna sätter igång

07.00 - Värkarna kommer med 1 - 1 ½ minuts mellanrum. Andas andas andas!

08.15 - Öppen 9 cm, det går riktigt fort!

08.45 - Andas tillsammans med Johan, snart fullt öppen...

09.40 - Fullt öppen, anar krystvärkar, provar lite olika förlossningsställningar.

10.50 - Värkarna avtar lite.

10.55 - Får dropp för att få kraftigare värkar!

11.35 - Kryster kryster kryster

12.15 - Vilda kommer med huvudet först - vår förstfödda underbara dotter kommer upp i min famn! Johan klipper navelsträngen och efter en kort stund tar Johan Vilda i sin famn och vi inväntar nästa födsel!

12.49 - Vattnet går, igen, denna gången för Era.

12.56 -  Era föds fram i säte - vår andra underbara dotter kommer snabbt upp i min famn och jag klipper hennes navelsträng!


Äntligen kom våra underbara flickor (vecka 37+2) det var en torsdag och idag, exakt ett år senare firar vi deras första födelsedag! Grattis Vilda och Era kan inte komma ihåg hur livet såg ut utan er - vi älskar er och ni är lyckan, kärleken ovh viljan i våra liv!

Det är med glädjetårar i ögonen som jag sitter och läser igenom förloppet, som världens bästa bm Louise Andersson skrivit, om torsdagen den 13/11 år 2008, den absolut bästa dagen i mitt liv!

Ha en underbar dag för det ska vi ha!


Vilda kl. 12.15 torsdagen den 13/11 - 08


Era kl. 12.56 torsdagen den 13/11 -08


Era & Vilda ca. 1 timme

Era & Vilda 3 dagar - snart på väg hem och starta livet som familjen Mars-Österberg - det bästa livet man kan tänka sig!


Kommentarer
Postat av: Stina M

Stort GRATTIS till dom stora fina flickorna!

Kram från alla oss

2009-11-13 @ 16:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0