Vilda & Era 8 månader!

Vart tog tiden vägen?

Nu har våra flickor snart funnits hos oss lika länge som de låg i magen, vilket kändes som en evighet, men det gör absolut inte dessa 8 månaderna... Jag blir lite rädd när tiden hinner i kapp mig och jag inser att saker som att flickorna ska börja på dagis inte alls är långt borta, mina älskade små små bebisar (vilket de inte längre är) ska börja på dagis, usch hemska tanke!

Jag kan sakna den riktiga bebis-tiden oerhört mycket, när den enda trösten var mammas famn och den bästa sovplatsen var intill mamma i sängen - annat är det nu, den bästa trösten är gåstol eller bli jonglerad med i lufte och den bästa sovplatsen är i sin egen säng så man kan snurra rundor - hög mysfaktor, INTE! Men denna tiden är underbar på andra sätt, medvetenheten om vem de är och vem mamma och pappa är, det finns ingenting bättre än när de sträcker upp händerna mot en och ber om att bli upplockade! Man känner hur värmen stiger från tårna hela vägen upp i hjärtat, underbara känsla! Det är också fantastiskt kul att se hur utvecklingen går framåt för varje dag som går, men också fysiskt mer ansträngande än när man lade dem på ett täcke och gick iväg och när man kom tillbaka låg de kvar på samma plats - den tiden är mer än förbi!

Lite om helgen nu då:
I lördags var vi i Skivarp och kollade på Jerry Williams - han är fantastisk! Jag fattar inte hur en 67 årig gubbe kan rocka på detta viset, han måste vara renlevnads människa personifierad! Kvällen började med middag hos Bettan och Tocken, grille mm mm :-) Måns Zelmerlöv som då var förband till jerry W kan vara något av det sämsta jag sett i hela mitt liv - men men vi biter ihop för det är riktigt kul för alla små töserna som stod längst fram och väntade i timmar på denna flickidol!

Nu ska jag fortsätta njuta av den första semesterdagen - lite frulle, en dusch och sen blir det en runda till babyproffsen och Willys sen inget mer planerat - Gött!

Ha en underbar måndag vänner och övriga!

8 månader sen...










Möllevallen!

    

    


Kommentarer
Postat av: Jossan

bebisar är de ju upp till ett års ålder, så du har allt lite bebistid kvar :)

2009-07-13 @ 20:55:30
URL: http://fruspaniol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0