Om man skulle blogga lite...

Sol sol och åter sol! Härligt att sommaren har kommit, livet blir så lätt då!

Flickorna är nu 7 ½ månad... Tiden bara springer iväg, vad är det man säger - tiden går fort när man har roligt! :-) Jag kan omöjligt berätta allt som hänt sen jag skrev sist eftersom det är jättelängesen... Har haft lite annat att göra kan man säga! Fullt upp med två busiga, krypande barn! Era reste sig upp själv igår, för er som har barn förstår ni hur otroligt stort det är! Hursomhelst för att summera så mår vi alla fantastiskt bra och njuter av familjelivet. Jag har börjat jobba lite smått, ett par pass i månaden vilket är hur skönt som helst, jag älskar att vara med mina barn men det ä skönt att komma till jobb och vara Rebecca igen, inte mamma-Rebecca utan faktiskt den jag var innan barnen kom, även om man alltid är mamma så kan man stänga av det för en stund - nyttigt! Sitter och funderar på vad jag mer måste berätta och kommer fram till att det är alldelles för mycket, hade blivit en hel roman! Just nu i skrivandets stund sitter mina små änglar och sover i sina babysitters, tänk om de hade förstått att om man sover längre på morgonen så blir man inte trött kl 8 igen... Som tur är har jag en sambo som är morgonpigg vilket innebär att jag ofta får sova vidare tills han kör till jobbet! Men vi ska inte klaga för vi får sova riktigt bra på nätterna.

Babyboom!
Många som ska ha barn och som fått, hade Stina och BT på besök igår som ska ha bebis i september, kan bli lite avundsjuk - inte för att jag vill ha fler barn nu men hela situationen med längtan, väntan, förlossning och den första tiden är så magisk! Man befinner sig i ett rus av lycka och bor liksom i en bubbla av bebis bebis bebis! Givetvis så är det inte bara guld och gröna skogar men det är något speciellt med den första månaden!

Det tog ungefär 6 månader att hitta tillbaka till sig själv, barnen blir en del av vårt liv och inte tvärtom. Jag gör det jag vill göra och barnen hänger på. Men man är ju givetvis förändrad som människa, saker som man la ner tid på innan är obetydliga idag. Det jag tänker på är intriger och skitsnack - ställer mig ofta frågan om hur f-n man orkar! Om man har barn, familj, hus osv, varför tävla? Så länge jag och min familj är lyckliga så bryr väl inte jag mig om någon annan har ett större hus, tjänar mer pengar eller har dyrare kläder. Mitt tips är att lägga den tiden som man skapar intriger på sitt/sina barn ist - jag kan lova att man blir mer tillfreds med sig själv och sin status, vilket fack man än hamnar i...

Nej nu ska jag gå ut och njuta av morgonsolen tills dess att mina sötrumpor till ungar vaknar och vill ha gröt och lek!

Blir nog några bilder också!

Hoppas att solen ler mot dig idag!

















Kommentarer
Postat av: Johan

ÄNTLIGEN!!!! som Fylking säger när nobellpriset i litteratur delas ut...

puss puss familjen!

2009-07-02 @ 08:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0