Johanna 16 år...

Vad är det för en dag, vad är det för en dag - jo det är Jojos födelsedag hurra hurra hurra!!

Min lillasyster Johanna fyller 16 år idag, det känns som det var igår som både hon och min andra syster Sara (som blir 18 till sommaren...) tylltade rundor och suttade på nappen... Nu har jag egna barn som "snart" kommer tyllta rundor! Tiden går så himla fort, mina småsystrar är vuxna med modifikation, jag är tvåbarnsmamma, husägare och troligtvis gift inom några år... ;-) Ingen press älskling!

När man är så mycket äldre än sina syskon som jag är blir man nog lite utav en extra mamma vilket innebär att man oroar sig ungefär som en mamma. Man kan ju inte låta bli att tänka på vad man själv hittade på för bus när man var i den åldern... Om 16 år är det mina egna flickor som är 16 och tycker att de är vuxna och kan inte förstå varför man ska ha en tid då man ska komma hem, varför man inte får åka med sina kompisar på konsert i Göteborg (det är ju bara en natt...) och varför man inte får åka på charter - det gjorde ju du mamma... Puuh... Anledningen till att dessa saker förbjuds är ju för att mamma och pappa vill vara elaka och orättvisa eftersom ALLA andra får ju göra så mycket mer än en själv! :-) Jag önskar att man i den ålder förstod varför dessa regler sattes upp men jag antar att den lärdomen kommer med tiden! Är ia glad att mina småsystrar kommer besitta denna kunskap när mina flickor är 16 och kan berätta för dem att de (föräldrarna alltså) faktiskt gör det för att de älskar och vill beskydda de viktigaste man har - sina barn!

Ikväll ska vi hem till mamma/mormor i Skurup och fira moster Johanna! :-)

Ha det gott!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0