MORGONKAFFE!!

Klockan är halv 8 vilket förut varit för tidigt för Rebecca Mars men nu är det helt okej! Morgonen är faktiskt riktigt mysig - mamma och flickorna får tid för sig själv och man hinner dricka ett par koppar kaffe och mysa lite med barnen innan leken sätter igång! Det är en rolig men jobbig tid nu när det kryps, står och inom väldigt snar framtid gås... En på varje håll och jag är körd! :-) Har faktiskt införskaffat en lekhage 160 cm i diameter - riktigt bra grej och de älskar att få härja fritt och slippa ha mamma släpande i hassorna och säga "naj"... Haha!

Snart kommer det en massa bebisar vilket ska bli riktigt kul! Längtar tills man ska få snussa bebbe igen! Jag hoppas verkligen att någon av dem får en flicka för vi har så himla mycket fina kläder, vissa aldrig använda, som måste komma till nytta! :-)

Alltså det här med dagis är svårt, att vara ute är bra - ska man då ha dem på utedagis, men är inte alla dagis ute mycket nuförtiden? Jag vill ändå att de ska få lov att vara inne om vädret är kass osv... Lyckebo står nog högst på vår lista änsålänge, vi ska dit och hälsa på den 16 september - hoppas att man gillar det! Vi ska även besöka Nektarinen, Abrahamslund och ev något utedagis... Kan inte fatta att man redan är där - att kolla dagis till sina små små bebisar som varken är små eller bebisar längre! Tiden går för fort, jag hinner inte med... Förvisso är det ju inte så att de ska börja på dagis nästa månad men det är ändå nära, vi har väl tänkt nästa år i Mars, April  beroende på om jag ska läsa eller jobba. Kan med handen på hjärtat säga att jag inte är sugen på att läsa för fem öre, det är 1½ termin kvar tills jag får min examen men fan va jag är trött på det... Har pluggat i 4 år - kunde inte det räcka!! Men men jag ska ju läsa det sista någongång så varför inte nu... Vi får se vad som händer, det brukar visa sig vad som blir bäst!

Nu ska jag hämta min tredje kopp kaffe, klä på barnen och ut och traska en runda - MOTION behöver denna kropp! Sen blir det en runda på stan fixa lite och förmodligen om jag känner mig själv rätt, handla kläder till barnen!

Ha en charmant tisdag!














Igång och jobbar lite ibland - gött!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej.. Vi ska oxå till Lyckebo den 16:e.. kul! Tyvärr verkar det som de inte har platser förrän efter nästa sommar och jag måste börja jobba i feb.. vill inte...Det är så jäkla svårt att komma fram till vilket dagis man ska välja som första alternativ.. Jag gillade inte Abrahamslund.. synd med tanke på att vi bor så nära det.. Det var himla slitet och de har alla 1-åringarna i en grupp.. Jag ser inga fördelar med det. Jag tror att jag är extra petig oxå bara för att jag jobbar på förskola.. lite jobbigt men samtidigt vill man ju ha det bästa för sina barn :-). Lycka till så ses vi den 16:e. Kram

2009-08-18 @ 11:05:43
URL: http://noahsmamma-maria.blogspot.com
Postat av: Maria

Förresten.. Vad pluggar du till? Lite nyfiken bara :-)

2009-08-18 @ 11:06:52
URL: http://noahsmamma-maria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0