Reunion!

Gomorron!

Morgonen har varit skön som vanligt, barnen springer runt i sina gåstolar och jag sitter och dricker kaffe och surfar runt lite. Väntar på att min kära syster ska vakna, hon har sovit över hos oss i natt då vi i förgår påbörjade projekt "göra Johanna blond igen efter ganska lång tid som mörkhårig". Vi går idag in på dag tre med blonderingar, blekningar och slingor... För tillfället är håret någonstans mellan ljusbrun och orange - hoppas på succe idag! Som ganska mycket äldre storasyster rekommenderade jag henne att gå till en frisör direkt men hon ansåg att det var för dyrt och det skulle bli mycket billigare att göra det hemma... Hmm, jag kan säga att lyckas vi inte idag så är nog priset ungefär detsamma men men jag delar inte med mig av min expertis utan färgar och slinga med ett leende på läpparna och varje gång hon frågar: Är det ljust nu? Så svarar jag att: Nja, en gång till kanske... Haha skämt å sido, det blir säkert bra, allt klär en skönhet ju! Hur som helst är det ju kul att få spendera tid med sin lillasyster! :-)

I går när jag satt ute i min trädgård, barnen sov och solen sken kom jag att tänka på min vän Linda som jag inte pratat med på SJU månader! Satt där och filosoferade över livet och simsallabim kom jag på att sju månader är helt för lång tid att inte prata med varandra framförallt om man inte har någon bra anledning så jag skickade ett sms om en kopp kaffe vilket ledde till fyra koppar kaffe och 4 ½ timmes prat prat prat! Det var riktigt kul och verkligen på tiden! Vi båda höll med om att vi inte hade någon vidare bra anledning att inte ha pratat på så lång tid och insåg att vi inte ska göra om det misstaget - så LM vi ses i veckan!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till, njuta av livet och se vad denna dagen utvisar!

Hoppas att livet ler mot dig idag!

Lite bilder på mina fantastiska barn!









Kommentarer
Postat av: Johanna Mars

Det är kul att spendera tid med dig med! Nu har vi bara en färgning kvar! :-)

2009-08-19 @ 13:22:11
URL: http://marsjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0