Såhär börjar det...

Jaha, vad skriver man då i första inlägget på sin nyskapade blogg? Sitt blivande stora tidsfördriv (inte omöjligt att det faktiskt blir så)...

En kort beskrivning av mig - Rebecca Mars 25 år, bosatt i Ystad. Tidigare fanns det en rad epitet som kunde beskriva mig men nu finns det bara ett, jag ska bli MAMMA! Jag väntar tvillingflickor i november! Jag vill i min blogg berätta för alla er som vill veta hur det känns att vänta barn, på riktigt, för det är inte alls som ni tror - tro mig! Alla de miljoner känslor, tankar och funderingar som strömmar genom din kropp varje sekund.

Jag ska vara ärlig och berätta att det finns ytterligare en anledning till mitt nyfunna intresse och det är at jag är UTTRÅKAD personifierad! Jag har gått hemma i två månader och längtat och väntat på mina flickor - MÅSTE SYSSELSÄTTA MIG INNAN JAG TAPPAR DET HELT! Jag ska berätta vad jag ser framemot på en vanlig vardag: Våra bästa år på tv3 (för er som vet vad det är förstår hur osunt och sjukt det är att ha detta begär), när posten kommer (låter normalt, inte!) och att äta...

Jag är lite rädd att min blogg kan låta lite bitter emellanåt, men ni får ta det med en nypa salt! Jag är inte en av de mammor som tycker att det är underbart att vara gravid och skulle kunna göra det flera gånger om. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag kommer inte göra om detta, kanske är det lättare för mig att säga så då jag faktiskt får två barn på en gång men jag menar verkligen när jag säger att det blir bara denna gången!

Vill ge en annan aspekt på livet, att vara gravid, att veta att i min mage växer det två liv, en Vilda och en Era, som jag ska ta hand om i resten av mitt liv är en enormt fantastisk känsla. Det finns absolut ingenting större i världen än den kärlek du känner för dina barn, man kan inte riktigt föreställa sig hur man kan älska någon så högt utan att ens sett, känt eller hört dem, men det går! Kärleken och längtan efter de som faktiskt bor i min kropp är större än allt annat som man någonsin känt tidigare.

Det var lite om var jag befinner mig just nu...

Dax för nya intriger i Våra bästa år - måste rusa, men vi hörs igen!

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: ÖB

Grattis till din nystartade och jättebra skrivna blogg honey!:-)

puss puss

2008-10-10 @ 14:04:08
Postat av: Mia

Har du också hittat hit =) visst är det kul =) KRAM!

2008-10-11 @ 13:12:01
URL: http://misseufemia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0