Söndag!


Gårdagen blev precis som jag trodde, en tripp till IKEA där vi köpte jättegulliga lampor till flickornas rum - vita med rosa mönster på! Känner ibland att jag snöat in mig lite på det här med rosa men denna gången var det faktiskt Johan som valde! :-) På hemvägen blev det en runda inom till mormor och morfar och en snabb runda till Pappsen, han var hemma själv hela helgen då Magda tog en tur till sin väninna i blekinge. Pappsen har ju blivit sambo nu så det har ju hänt en del i ungkarlslyan, riktigt mysigt! Känner jag daddy rätt så har han själv varit med och beslutat om det mesta i lägenheten faktiskt, han är en bestämd man den där! Iaf han hade köpt en ny TV, samsung platt - skitsnygg! Ja detta är kanske inte så intressant för omvärlden eftersom de flesta, nu 2008, har flatscreen men min pappa har haft samma TV i, tro det eller ej, 24 år!! En Grundig på stativ, en jävligt bra TV eftersom den faktiskt varit med nästan lika länge som jag! :-) För att citera pappa: "det var med en tår i ögat som jag slängde den igår".... Naw, daddy jag känner med dig och jag ska hedra den med en tanke då och då! För att avrunda detta vill jag också tillägga att det inte finns någon, förutom min far som läser igenom HELA instruktionsboken! Du e grym Pappi!

När vi kom tillbaka till stan körde vi och tittade på handboll, det är sådär kul tycker jag men det fanns någon där som gjorde det mycket roligare - Måns Mårtensson! En lite krabbat som snart är 11 månader, knubbig och så söt! Han kan vara världens snällaste och lugnaste unge dessutom - två sådana hade gynnat kan jag säga! Vi håller tummarna! :-)

Igårkväll tittade vi på Star Wars, uppenbarligen är detta en kult film som alla borde sett. Som ni säkert redan förstår hade ju inte jag sett denna och den betyder tydligen väldigt mycket för Johan så, en god fru som jag är, tittade ju på skiten! Jag fattar inte varför folk väljer att titta på detta, jag har kanske inte världens bästa smak när det gäller film men detta var helt sinnes, robotar, sandfolk, män i rymddräkter som blivit brända, en kraft som jag överhuvudtaget inte förstår mig på... Men Johan säger att tvåan är bättre, eller tvåan som egentligen är fyran eller nått sånt, tro fan man blir förvirrad! Haha men jag tänker ge dem en chans eftersom Johan har lekt dessa figurer när han var liten - let the force be with you! ;-)

Idag vaknade jag kl 8.30 av en dröm om Fille Fransson - han hade öppnat en klädesbutik med jättesnygga byxor! :-) Verkar inte riktigt som Frasse, han ska nog hålla sig till tips!

Snart kommer mamma och Jojo hit och hälsar på, vi ska köra en runda till Jysk och kolla på rullgardiner, kan undra om de har sånt... Det händer nog inte så hemskt mycket idag, känner mig ganska sliten, kanske jag kan involvera Johan i fotoalbumen, vi får se!

Ha en toppen söndag allihopa!

Måns (2 dagar) och jag

Kommentarer
Postat av: stina

Hjälp stackars dig alla drömmar som involverar Frasse måste ju va en mardrömm!!!!!!

Nu tycker jag snart de börjar bli dax att få träffa era flickor ska bli SÅÅÅÅ skoj!

2008-10-19 @ 21:22:51
Postat av: Magda

Hihi, hittade dig här, mysigt med blogg.

Hoppas ni mår bra alla tre! Snart dags ju...

Kram nelly o magda

2008-10-20 @ 12:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0