Länge sen...


 

Idag är det lördag och det är sjukt länge sedan jag bloggade. Vet inte riktigt var min tid blir av, man kan ju lätt tro att dagarna är svåra att fylla och att de går väldigt långsamt när man bara går hemma och är svårrörlig, men de flyger iväg. Brukar vanligtvis gå upp runt halv nio på morgonen för att hinna plocka fram "frulle" tills det att Top Model börjar 8.50... Sen kollar jag på det och käkar - klockan är då ca 9.45, vad som händer efter detta är ett mysterie. Jag brukar städa och diska men med tanke på att detta görs varje dag så tar det inte timmar, snarare minuter... Jaja, man får kanske börja föra dagbok... 

Har ÄNTLIGEN börjat på mitt fotoalbum till kidsen som jag tjatat om i veckor nu, det blir jättebra! Detta är nog en sån grej som tar längre tid på dagarna än jag tror... Lägger upp lite bilder på albumet längst ner! :-)

Hoppade över vattengympan denna veckan också, det är ganska psykiskt påfrestande att gå för ANDRA gången... Eftersom jag väntar tvillingar får jag/vi börja på allting så tidigt, så att vi ska hinna med. Detta är jättebra om de skulle komma så pass tidigt men mina flickor verkar ju trivas ganska bra där inne så då blir det bara jobbigt att alla som man gått föräldrautbildning och vattengympa med har fått sina bebisar nu - alla utom jag!! Ojdå va bittert det lät, givetvis vill jag att mina barn ska må så bra som möjligt och växa så mycket de kan i magen men jag måste ändå få lov att klaga litegrann då det nu är så J-VLA tungt att bära på de små liven! Nu vill vi väl helst att de ska stanna i magen till tisdag nästa vecka för då får vi föda i Ystad, känns så långt och drygt att åka till K-stad, framförallt nu när de är så stora.

På tal om att föda, så ska Johan åka på konferens tisdag till torsdag nästa vecka... Det blir spännande, INTE! Men han har bara 4 timmar med bil hem så om det nu skulle hända något då så hinner han förhoppningsvis hem i tid! Har en känsla av att bilfärden för honom kommer att vara jobbigare än min väntan på honom. Louise, min lilla sjuksyrra kompis ska bo över hos mig och agera Johan om i fall att... :-) Hursomhelst så håller vi tummarna för att det inte blir någon av dessa dagarna!

Igår passade jag Måns Mårtensson en timme medans pappa Stiffe och storebror Holger var på badhuset, Måns är helt underbar - så söt och snäll! Finns bild på honom längst ner! På kvällen kom Linda och Andreas, vi käka pizza och spelade Alias, vilket kan vara det roligaste spelet i världshistorien! Det var mycket trevligt och jag lyckades vara ganska pigg hela kvällen, gick inte och la mig förrän halv ett - stort X i taket!!

Nu när man bor i radhus träffas man alla grannarna två gånger om året för att städa här runt omkring, idag var en sån dag. Johan var ute kl 9 med trädgårdshandskar och ett gott humör och räfsade lekplatsen. Jag fick stanna inne och äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro - vilken MAN jag har!! Blir nog snart en liten utflykt, det har blivit lite utav en vana att vi tar en tripp till någon rolig affär eller hälsar på någon på lördagarna - Johan nämnde playstation 3 på BoOlsson för en billig peng så det är inte omöjligt att det blir dagens mission!

En av mina älskade vänner har fått ett tråkigt besked om en fruktansvärt lång väntan... Du ska veta att du finns i mina tankar hela tiden och jag älskar dig snäckan! Livet är orättvist och tråkiga saker drabbar de som inte förtjänar det men jag VET att allt kommer gå bra!

Trevlig helg! :-)

Fotoalbum


Fotoalbum


Måns och Johan


Kommentarer
Postat av: Mia

Era flickor kommer den 12e november, det datumet poppa upp i huvet när jag läste om albumen =) sp vi hinner med nån fika till =) KRAM

2008-10-25 @ 13:44:11
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Frida

Åhh.. hur hittade man hit då? :) Gud så kul... kommer följa er dagligen nu !! Vilken bullmamma du är -kanske den bästa ändå? ;) . Hörs snart!! Ta han om ER! Miss my sis.. ! // sill



2008-10-26 @ 11:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0