Klappa klappa kaka...

Idag har jag bakat, igen.. 47 kanelbullar och jag har bara ätit EN! Riktigt goda blev dem också! :-) Har aldrig någonsin tyckt att bakning varit något intresse för mig men det är faktiskt kul och ett bra tidsfördriv i väntan på flickorna. Tror dessutom att det är moderskänslorna som sparkat igång, man vill ju vara den mamman som lagar godast köttbullar, pannkakor och kanelbullar och då krävs det ju lite övning!

Igår hände det inte allt för mycket på dagen, Johans mamma var här och fikade lite, hon hade med sig jättesöta badrockar till flickorna! På eftermiddagen var vi på informationsmöte på försäkringskassan ang. föräldrapenningen. Vill inte säga att det var skitdåligt men det mesta som de sa där kunde man ha läst sig till på nätet men men nu har vi gjort det också! Michelle och Jonas var också där, hon är i vecka 19 (tror jag) kommer ihåg när man var där, runt halva tiden, inte gigantisk och trött, bara jätte förväntansfull och man kände sig faktiskt ganska snygg även om jag redan då hade en ganska stor mage men vätskan och resten av godis-fettet hade inte kommit än. Förväntansfull är man absolut fortfarande men nu vill man bara att de ska komma UT! 

Efter f-kassan körde vi ner i hallen för att kolla på IFK, jag brukar vara väldigt anti handboll men jag måste säga att det var en sjukt spännande och lätt den bästa matchen jag sett änsålänge... Jag har en uppfattning om att det laget som gör första målet alltid vinner och att sporten är tråkig, svår att förstå och onödig att kolla på men gårdagens match var kul som fan! Har fortfarande lite bry med reglerna men jag skriker och klappar när alla andra gör det, det brukar funka bra :-) På tal om att skrika var det givetvis Johan som hördes mest, han var ganska hes när vi körde hem, brukar tycka att just den sekvensen av matcherna är sådär men igår förstod jag att han var tvungen! Stort GRATTIS till vinsten IFK! 

Linda kommer hit idag efter jobbet och dricker en kopp och snackar lite skit! Är van att träffa Linda minst 48 gånger i veckan men på senare tid har det blivit mindre, jag är så sinnes osocial och trött på kvällarna nuförtiden så jag orkar inte pallra mig ut... Dessutom har Linda numera en normal och tjär pojkvän som hon faktiskt vill spendera tid med, skönt är ju det! Miffot hon hade tidigare var inget trick direkt! Ska faktiskt nämna en lite rolig grej, Andreas som hon är SAMBO med nu är min barndomsvän, jag tvingade honom att leka med barbie när vi var små - det hade jag nog inte lyckats med idag, han är lite större nu än då... :-S Trots detta tycker jag att det är jättekul att de hittat varandra!

  

Tack för uppmärksamheten, ha en fortsatt trevlig tisdag nu ska jag frysa in kanelbullar! :-)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! En fågel (Stina) viskade i mitt öra att du hade börjat blogga. Jätte kul tycker jag... och Stina antagligen för nu kan jag sluta fråga henne varje gång vi träffas om flickorna har kommit. Nu kan jag ju läsa här!!

Eftersom jag numera är student så har jag all tid i världen för att läsa allas bloggar!

Ha de bra och hoppas att flockorna kommer snart!/Lisa

2008-10-21 @ 15:16:15
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Haha, kul att det uppskattas! :-)

2008-10-21 @ 15:21:05
Postat av: ÖB

Du skäms vål inte för ÖB?! ;-) Jag tror faktiskt att jag upplevs som cool av de övriga i publiken!=) En sak till, du glömde ju nämna världens bästa Johanna i din blogg!;-) puss puss

2008-10-21 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0