Helgen som gick!



Den här helgen, liksom de flesta nuförtiden, har varit lugn och skön... Det känns verkligen som att det enda man gör är att gå och vänta. Fokus ligger hela tiden på när de ska komma, hur vi ska agera och vad det är för några som kommer!

Jag älskar helgerna, mest för att tiden går så fort då och vips så är det måndag vilket innebär ny vecka = ett steg närmre flickorna! :-) Min sambo Johan tycker inte det är lika kul att helgerna springer iväg, kanske inte så konstigt då måndag för honom betyder en ny arbetsvecka... Det är så länge sedan man jobbade så man tänker inte så - Hemmafru på heltid! :-)

Johan brukar komma hem tidigt på fredagar vilket uppskattas väldigt mycket! Denna fredagen blev dock inte så rolig, låg på soffan hela kvällen och hade sjukt mycket sammandragningar och kände mig som att jag vägde 148 kg!

Lördagen däremot blev mycket trevligare, en runda till Bo Olsson - helt ärligt, besök på Boan innebär två saker, nummer ett: handla roliga, onödiga saker billigt. Nummer två: Förundras över dessa människor som ser ut, och hörs, som att de hittat upp under någon sten någonstan. De ser ut som att man rest tillbaka i tiden 20 år, det är flanell, fleece och olikfärgade gigantiska mjukisbyxor. Inte nog med detta, man får ju faktiskt se ut hur man vill, man får ju inte döma hunden efter håren (eller hur det ordspråket nu lyder), men herregud måste de skrika och gala på sina ungar, hunar och mannar?? Dessa kvinnor som alla samlats vid klädhängarna, det är ju REA, kan inte förmå sig att röra på fläsket ett par meter för att kolla med sin  man om han verkligen ska köpa ytterligare en blå/vit rutig flanellskjorta, nej hon skriker på sin underbara Tomelilla-dialekt: Ahh ska du varklijen ha en liadan sjorta ti? Haha jo då, Boan bjuder upp till underhållning! 

På kvällen var det ju landskamp och till matchen förgyllde Mia och Torkel oss med sitt sällskap och det bästa av allt - givetvis -  var att de hade sin lilla dotter med sig, bara ett par veckor liten.. Hon är så fantastiskt söt och snäll, vilket gör att man sitter och avundas och längtar ännu mer!

En lite rolig anektot denna lördag, min lilla vän Linda (även gudmor snart) ringde och berättade att hon fikat med Marcus (en annan liten vän). Jag råkade skicka ett lite bittert och sarkastiskt sms till honom tidigare på dagen då jag beklagade mig att jag inte orkade göra någonting nu när jag väger 148 kg ;-)... Allas vår kära Mackan hade på fullt allvar frågat Linda följande:
M: Kan hon verkligen väga 148 kg?
L: Du är dum i huvudet, va fan tror du?
M: Jag har ju inte sett henne på ett par veckor...
L: Fy fan va du e blåst, hon driver ju med dig!

Hahaha - tack vänner, det var sjukt kul!

Igår hade jag lite kalas - fyller ju 25 år på tisdag... Jodå så att....

Skilda föräldrar hos både mig och Johan innebär gigantiska kalas, inte riktigt upplagd för det just nu, även om det är väldigt trevligt! Men igår var det iaf bara min älskade far, hans dama och farmor och farfar, mycket lugnt och skönt! Dock va presenten inte lika lugn, min pappa är expert på att köpa presenter och slå in dem på sett som gör att jag aldrig har kunnat ana vad det skuylle vara i, och så även denna gång. När man blir äldre är det ju lättast för båda parter att man får en slant att handla vad man vill för... Pappa hade denna gång slagit in en spargris, i grisen kunde jag skymta en femhundring, bortskämd som man är, tänkte jag att där är nog en till i grisen. Jag skulle ställa den ifrån mig när pappa säger - du ska nog öppna den. Jag öppnar den och drar fram 25 FEMHUNDRALAPPAR, det är helt sjukt!! Pappsen har i ett antal år samlat mynt med syftet att kunna ge mig 25 femhundralappar när jag fyller 25... Det finns inte ord att förklara hur detta kändes!! Oerhört tacksam är jag iaf! :-)  Så söndagen är ju lätt vinnare av bästa dagen på helgen!

Måndag idag, händer inte så mycket, jag och min kära mor ska göra smörgåstårtor till i morgon så 25 årsdagen ska firas igen! :-)

Har gjort en liten gissningslek när barnen ska komma, Louise har gissat på att de ska komma idag... 13 timmar på er om ni vill ge vinsten till tant Lollo! (sorry för "tant")

Ha det gott - vi hörs!

Btw - reprisen av Våra bästa år sänds kl 7 på morgonen istf kl 10... Helt sinnes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0