Åh de regnar och regnar...


Alla ni som känner mig vet att rubriken på dagensinlägg är en låttitel gjord av sveriges bästa... Jodå LASSE STEFANZ! Jag är helt ärlig och allvarlig när jag säger detta, de är så fantastiskt bra! Får dock aldrig lyssna på dem för Johan hatar dem, kan inte förstå detta... Men men alla kan ju inte tycka lika! :-)

Att det regnar bekommer ju iofs inte mig sådär jättemycket eftersom jag drar mig väldigt för att gå ut överhuvudtaget nu för tiden, det är sjukt tungt, jobbigt och meningslöst att ta sig ut framförallt när man har så förstående vänner som kommer hit upp ist! Louise exempelvis är en av dessa som pallrar sig hit och tar med sig massa goda bullar och sånt, hon har precis varit här och tagit en välbehövlig fika, skönt att få snacka av sig om allt mellan himel och jord och det är framför allt skönt att göra det med någon som förstår! På onsdag kommer Mia och hennes lille son, som faktiskt fyllde 6 månader i förra veckan så han är inte så liten längre! Grattis i efterskott till Vilmer! :-) De är såna friskisar så det bekommer inte dem att traska ända upp hit för att träffas nu när jag inte pallrar mig ner på stan längre - ett litet komihåg till Mia: Glöm inte regnskyddet, man vet aldrig vad som händer här uppe på höjden! ;-) 

Imorgon är den viktiga dagen här, den dagen vi väntat på, dagen då vi får föda på Ystads BB!! Tjooho! Tyvärr så finns det ju ett annat orosmoment och det är ju Johans resa till Danmark tisdag till torsdag så ett meddelande till mina flickor: vänta till pappa kommer hem! Men för att förtydliga - kom så fort pappa kommer hem!! Louise har natt jour när Johan är bort vilket känns väldigt tryggt, om inte annat så kan hon säkert förlösa mig hemma om vi inte skulle hinna... Haha! Vill du det Lollo?? ;-)

Har haft en helt underbar helg, spenderade hela lördagen på soffan med min man och kollade på Sagan om ringen - triologin! Sjukt bra film och Legolas är så cool! Jag beställde triologin i hopp om att ge Johan den i farsdags present men med tanke på att jag är sveriges sämsta på att hålla hemligheter så fick han den samma dag som den kom i brevlådan, höll min dock i tre timmar... Så dåligt!

Idag står det kötbullar, mos och brunsås på menyn, får väl börja förbereda lite!

Och btw, igår var det min syster Saras gissningsdag - så nu är även hon ute ur leken, sorry sis! När jag ändå är inne på systrar vill jag påminna minisyster Johanna att städa sitt rum! ;-)

Ha en fortsatt trevlig måndag - vi hörs!

Kommentarer
Postat av: ÖB

Vill oxå förtydliga lite: Töser, vänta nu o komma ut tills pappa varit på tjänsteresa!! Men därefter går det bra så snart som möjligt!:-)

Förtydligan Nr 2: Avskyr ej "det regnar o regnar". Tycker dock det är ganska tragiskt när en svensk rocklegend (Jerry W) briljant gör denna låt sååå mycket bättre... Ett annat exempel på dansband kontra rocklegender är när Molarts (Rydsgårdsband...) havererar Tom Jones gamla dänga "Green green grass of home"...

puss puss på dig min älskling!

2008-10-27 @ 16:18:36
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Molartz är kult och det vet alla!!

2008-10-27 @ 16:23:41
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/
Postat av: lillasyster Johanna

Jag ska städa:) Den dagen när twisen kommer så ska jag bli ordningsam! Städa varje dag, hjälpa mamma med disken och sånt, mest för att jag är så himla snäll:)

2008-10-28 @ 00:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0